Sunday, May 3, 2009

HARI SUKAN PASTI KBG PASU

SABTU, 2 MEI 2009 (7 Jamadil Awal 1430), Kg Pulau Pisang

PASTI Kawasan Kubang Pasu telah menganjurkan Sukan PASTI Peringkat kawasan di Kg Pulau Pisang, Tunjang. Program yang bermula seawal jam 8 pagi itu dihadiri oleh kira-kira 500 orang di kalangan ibubapa, guru-guru, pelajar-pelajar PASTI dan penduduk setempat.

Pengerusi PASTI kawasan, Abu Uwais b Syuib berkata, program tersebut merupakan acara tahunan bagi memilih atlit-atlit cilik yang akan bertanding di peringkat negeri yang akan diadakan pada 30 Mei ini di Padang Serai, Kedah.


Kiri : Dr.Rohani (Ketua Dewan Muslimat PAS K.Pasu memberikan hadiah kepada pemenang acara bola sepak
Kanan : Dr.Rohani memberikan ucapan perasmian penutup Majlis Hari Sukan PASTI Kaw. Kubang Pasu




Anak-anak PASTI dalam Pertandingan bola sepak dan bola jaring

Majlis berlangsung dengan penuh ceria dalam semangat muhibbah. Orang ramai berduyun-duyun berkunjung di tapak sukan untuk melihat gelagat kanak-kanak yang menyertai sukan tersebut. Pelbagai acara diadakan seperti pertandingan bolasepak, bolajaring dan acara sukaneka. Walaubagaimanapun acara sukaneka terpaksa di batalkan kerana hujan lebat.


Kiri : Masyarakat Kg. Pulau Pisang dan PAS Caw. P.Pisang gotong-royong masak gulai daging untuk juadah tengahari semua yang hadir. Kanan : Ketua PAS Caw. P.Pisang sdg ditemuramah oleh oleh wartawan Sinar Harian

Majlis diakhiri dengan penyampaian hadiah oleh Ketua Muslimat Kubang Pasu, Dr Rohani Muttalib dan jamuan makan tengahari yang di taja oleh PASTI kawasan dengan kerjasama AJK cawangan Pulau Pisang.


Wallahua'lam

* Jutaan penghargaan dirakamkan buat HPA, Era Edar, Berkat Soya dan juga kepada semua individu yang bermurah hati menderma serta menaja hadiah bagi menjayakan Hari Sukan PASTI Kbg Pasu.


No comments: