Tuesday, May 26, 2009

SUKAN PASTI NEGERI

TAMAN KUCHAI, PDG SERAI,
SABTU, 23 MEI 2009

Pesta Sukan Bolasepak & Bolajaring PASTI Peringkat Negeri Kedah telah diadakan dengan jayanya. Sebanyak 15 pasukan yang mewakili kawasan parlimen masing-masing telah bersaing di dalam 2 acara sukan yang dipertandingkan, iaitu bolasepak & bolajaring. Rombongan PASTI Kubang Pasu yang berkonvoi 9 buah kenderaan tiba awal di Padang Serai pada jam 10.00 malam dan telah menginap di Taman Kobis, Taman Bersatu serta di Taman Kuchai sebelum menyertai acara sukan keesokan harinya.

Program bermula seawal jam 8.30 pagi dan dirasmikan oleh Dr. Hamdan Mohamed Khalib, Pengerusi J/Kuasa Belia dan Sukan Kesenian dan Warisan Kebudayaan Kerajaan Negeri Kedah. Acara bolasepak telah diungguli oleh PASTI Kawasan Kuala Kedah yang telah muncul johan dengan mengalahkan PASTI Kawasan Jerai dengan penentuan sepakan penalti (2-1).





Walaubagaimanapun, kontijen cilik PASTI Kubang Pasu tewas kesemua acara. Jangan berduka, tahun depan kita cuba lagi. Kalah menang adalah adat dalam sebarang pertandingan. Apa yang penting ialah semangat kerjasama dan konsep ukhuwwah dapat diterapkan dengan sebaiknya melalui kejohanan sukan seperti ini.

Program berakhir pada pukul 4.00 petang dengan penyampaian hadiah kepada pemenang yang disempurnakan oleh YB. Ustazah Hjh Siti Aishah Ghazali yang hadir di saat-saat akhir bagi menyatakan sokongan.

Wallahua'lam

2 comments:

Paksu Ki said...

Lain tahun cuba lagi. Tanam azam untuk tingkatkan kualiti pendidikan anak-anak PASTI moga2 berjaya dunia dan akhirat

Anonymous said...

Tahniah !

Thanks kerana promosi gambar kami.
Mudah-mudahan kita akan terus berinteraksi dengan izin ALLah.